19 Eylül 2010 Pazar
Mini die-cast araba restorasyonu
Yatming Chevrolet Chevette 1/64
Hurda olarak bakılan ve belki de son nefesini vermek üzere olduğu zannedilen bir araç nasıl hayata döndürülür?
önce arap sabunu ve bir küçük fırça ile dezenfekte edilir.
alt parçası genelde punto ile sabitlenmiş bu araçların parçalarına ayrılması, restorasyonun en önemli noktasıdır.
bunun için aracın sağlamlığından vazgeçmek gerekebilir. çünkü matkapla alt bağlantı noktaları zayıflatılıp araç dağıtılır işi bitince de japon yapıştırıcısıyla tekrar yapıştırılır.
Araç dağıtılabildiyse gerisi kolaydır. alt takımları, döşeme cam aksam, kaporta ayrı ayrı işleme alınır.
genelde bu kadar hoyratlığa ve vandallığa maruz kalan araçların tekerlek çubuklarının beli bükük olur. tekerlekler alt parçadan ayrılır ve bu metal çubuklar doğrultulur.
tekerleklerin yüzeyleri aşınmış yıpranmışsa ya sprey siyah boya ile boyanır ya da badem yağı ile yenileme yapılır.
yaldızlı jantlar genelde parlaklığını kaybetmiş ve siyahlaşmıştır. model master marka chrome silver maket boyası ile jantlar canlandırılır.
alt parça istenen renge boyanır. onarılan tekerlekler alt takıma takılır.
camlar genellikle çizilmiştir. çatlak ya da kırık için daha uzun yollu çareler olmakla birlikte sonraya bırakıyorum.
çizik camların yenilenmesi için 2000 ve üstü numaralı su zımparası kullanılır. su içinde ya da altında zımpara ile çizikler giderilir. otomobil pasta ve cilası ile zımpara çizikleri giderilir parlatılır.
sonuç %90 tatminkardır.
iç döşemeler dış gövde rengine uygun tarzda yeniden boyanır ya da arap sabunu fırça ikilisi tarafından yenilenir.
dış gövde selülozik tinere yatırılarak boyalarından arındırılır.
dış gövdede çatlak kırık kusur varsa playdoh oyun hamuru ya da sanayide kullanılan çelik macun ile doldurulur. zımparalanır.
boya olarak sanayide hazır bulunan ve 400cc lik sprey tüpünün 6-7 tl olduğu boyalardan kullanarak boya yapılabileceği gibi,
üç esaslı akrilik oto boyalarıyla da boyanması fevkalade sonuçlar verebilir.
Elektrikli boya tabancaları kullanılabileceği gibi
metalik boyalar için de gerekli olan üstten hazneli boya tabancaları ve
2 Hp güç ve 8bar basınç üreten bir hava kompresörü işimizi görecektir.
Ancak benim ilk yaptıım gibi 8 barın hepsini kısmadan verirseniz boya yüzeye yapışmadan kuruyor. nesneden çok etrafa boya atılıyor. onun için basıncı düzenleyen regülatörlü bir sistem lazım ve bizim bu işimiz için 1 bar basınç fevkalade yeterli.
Son katın üzerine vernik uygulamasıyla boya işi biter.
Vernik ister boya kuruduktan sonra akrilik şeffaf hazır sprey vernik olabilir, isterse oto boyalarının 3 bileşeninden biri ikisi olan selülozik vernik ve sertleştirici ikilisi ile yapılabilir. sonuç her ikisinde de benzer şekilde oluyor.
Nihai nahiyesine geldik işin.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
cok iyi restore ediyorsun
YanıtlaSilteşekkür ederim.
Silbir takım kusurlarıyla şimdilik yapabildiğimin en iyisi bu.
daha geliştirmek istiyorum.
Abi evde tiner yok baska ne kullanabilirim?
YanıtlaSil