5 Şubat 2011 Cumartesi

Tek Kişilik Yatak Masası

Oğlumun bir mağazada görerek beğenmesiyle yaptığım, iki yönde hareket edebilen, yatakta yatarken, otururken kullanılabilecek masa.
Önce elimde değerlendirilmeyi bekleyen 50 yıllık ahşap yatak parçalarını değerlendirmeyi düşündüm.
Elimdekiler masanın üzerini ve bir yan tarafını yapmaya yettiği için öteki yanı için KOÇTAŞ'tan kestirdiğim sunta-lam kullandım.
Masanın eni olarak 38 cm yeterli bir alan sunuyor.
Yerden yükseklik 75 cm + tekerlek yüksekliği ile ideal bir yükseklik elde ettim.




 Dikey parçalar ile yatay parça arasında tespit vidalarından başka, esneme olmasın diye, yeterli sayıda vida kullanarak köşebentler uyguladım. ikili yüzeyleri birbirine metal atkılarla sabitledim.

 Bulabildiğim en küçük iki yönlü tekerlekleri de akıllı vidalar ile tutturdum. müthiş bir hafiflik ve hareket kolaylığı sağladı.
Sallanmayı en aza indirmek için tekerlekleri hem küçük tuttum hem de en uçlara koydum.






Bu proje için gereken masraf:
suntalam: 5 tl
tekerlekler: 4tl
köşebentler: 3,6tl
diğer ahşaplar: paha biçilemez:
toplam: 12,6 tl

Yatakta kahvaltı, okuma, çalışma, bilgisayar, lego, oyun, vb. masası

2 yorum:

  1. Mânâ yönünden de pahâ biçilmez...

    YanıtlaSil
  2. Güzel katlanabilir yapılabilinirse daha güzel :)

    YanıtlaSil