19 Ocak 2011 Çarşamba

Kinsmart 1:32 Volkswagen 1300 Beetle Die-cast

Standart olarak 6 renkte üretilmiş bulunan Kinsmart marka diecast metal vosvoslar farklı renk denemeleri için çok müsaitler.Tabii öncelikle mevcut boyanın tamamen sökülmesi gerekiyor. aksi takdirde selülozik boya yer yer kabarmalara yol açıyor.








 Pembe vosvos Kinsmart olmayıp, S markalıdır ve diğerlerinden farklı olarak bagajı da açılmaktadır.



 60'lı yılların voslarının klasik rengi bu opak yeşil de fevkalade yakıştı.

Duplicolor opak koyu yeşil selülozik sprey boya+ skrilik vernik kullanılmıştır.
Maket model boyamada çok uçuk renkler kullanılabileceği gibi, gerçekçiliği artırıcı bir faktör olarak otantik renklerin kullanılması çok önemlidir. Bu yeşilde olduğu gibi.
 Turuncu rengin çok yakıştığı bu araca oyuncağı üretirken bu rengi uygulamamış olmaları ilginç.
Bunda da duplicolor kavuniçi renk selülozik sprey boya kullanılmıştır.

 Bu vosta kullandığım boya Marshall selülozik sprey boyadır. üzerinde bir kat akrilik vernik mevcuttur.

24 yorum:

  1. Aman Allah'ım... vosvos severler bu renklere ve resimlere çıldırabilirler... :)))

    YanıtlaSil
  2. Bu yeşil vosvoslardan almak istiyorum elinizde varsa size nasıl ulasabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Şu anda bunlardan elimde birer tane var. Ama o yeşilden daha üreteceğim. bilgi veririm.

    YanıtlaSil
  4. bana çok acil pembe vosvos lazım nasıl temin edebilirim ve ücretini öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  5. turuncu vosvostan da ben almak istiyorum

    YanıtlaSil
  6. üzgünüm. maalesef elimde hazır yok.
    şimdilik zamanım da yok.
    ilginize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. satıyormusunuz bende istiyorum ne zaman nasıl olur :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef şimdilik satma düşüncem yok. ilerde umarım olur.
      ilginize teşekkür ederim.

      Sil
  8. araçları boyamadan önce astar vurdunuzmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları boyamadan önce plastik ve metal parçaları tamamen ayırmak gerek.
      boya sökücü ya da selülozik tinere yatırarak metallerin bütün boyalarını söküyorum. inceden bir zımpara yapıyorum. 400 numara yetiyor.
      Astar kullanmak gerekli değil. boyanızın rengi müsaitse yani örtme sorunu yoksa doğrudan metal üzerine atılabiliyor. benimkilerin çoğunda astar yada başka boya yoktur.
      Ama sarı renk ya da pembe gibi renklerden önce ya beyaz astar ya da beyaz bir kat otoboyası kullanınca daha doğru çıkıyor renkler. yoksa 5 kat sarı ya da pembe atarak ancak renk tutuyor bu renklerde.
      teknik olarak astar ve yada başka boya şart değil. ama kendi zevkinize göre dah farklı sonuçlar için deneme yanılmalar yapılabilir. metalik renklerin altına ilk kat olarak gümüş metalik boya atmak mantıklı.
      sarı pembe gibi açık renklerin doğru örtmesi ve altından metal renk tonu hissedilmemesi için beyaz astar şart.

      Sil
  9. evlilik yıldönümümüz yaklaşıyor.. Gelin arabamız yeşil vosvostu rica etsem yeşil olanı satarmısınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey, öncelikle ilginize teşekkür ederim.
      çok isterdim ama,
      yenisini yerine koyamayacağım için satamayacağım. üzgünüm

      sizlere ömür boyu mutluluklar dilerim.

      Sil
  10. hiçbir yerde bulamadım turuncusunu tek çarem sizsiniz. rica etsem satabilir misiniz

    YanıtlaSil
  11. öncelikle ilginize teşekkür ederim.
    satmayı çok isterdim.
    uzun bir süredir bunlarla uğraşmaya vakit bulamadığım için daha epeyce bir süre maalesef isteğinizi yerine getirebilmem mümkün olamayacak görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. Bu boyaları nasıl uyguluyorsunuz?Altın,gümüş takıları küçük fırçalarla boyamak için kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil
  13. vosvoslara uyguladığım boyalar gerçek boyutlu otolar için sanayi sitelerinde uygulanan boyalardandır. selülozik olduklarından fırça uygulaması için çok kısa bir zamana izin verirler. ve de kısa sürede donup kuruma yaptıklarından fırçada iz bırakırlar. akrilik oto boyalarında vernik katı atılmadığı için belki biraz daha kolay olabilir fırça ile
    ama yine de püskürtme ile en mükemmel sonuç elde edilebiliyor. fırça inceliğinde püskürtme için airbrush lar kullanılabilir.
    bir küçük kompresör ve uygun bağlantılarıyla airbrush seti fırça inceliğinde detaylar yapmaya izin verebilir. ama ben bu boyaları airbrushla denemedim. normal oto boyacılarının kullandığı 0.3 - 0.5 uçlu duman tabancası dedikleri tabancaları kullandım çok da tatminkar sonuç elde ettim.
    fırça ile uygulama için ikinci alternatifimiz, maket boyalarıdır. d&r mağazalarında hobbytime mağazalarında büyük kırtasiyelerde bulunabilen oje benzeri hacimlerde satılan ayrıca incelticisi de olan boyalarla dediğiniz tarzda fırça ile takı boyamaları yapılabilir. vernilkeri de mevcuttur. revell markanın molak, tamiya markalarının ve daha başka markaların maket model boyaları bu işi görebilir.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Turuncu vosvosdan varmi elinizde bana cok acil lazim yardimci olun lutfen bulamiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilginize teşekkür ederim.
      yummytoyz arkadaşım gittigidiyor'da satıyordu.link vereyim:
      http://urun.gittigidiyor.com/koleksiyon/1-32-vw-volkswagen-ozel-el-yapimi-turuncu-139656726

      Sil
    2. süresi bitince link boşa çıkmış.
      şu an itibariyle 8 günü olan listenin linki:
      http://urun.gittigidiyor.com/koleksiyon/1-32-vw-volkswagen-ozel-el-yapimi-turuncu-139656726

      Sil