25 Kasım 2014 Salı

IKEA vitrini kapasite katlama (double the IKEA showcase)

daha önce http://www.hobilerim-hobilerim.blogspot.com/2014/02/ikea-maket-model-showcase.html başlığında tanıttığım vitrinin kapasitesini artırma teşebbüslerim sonuç verdi.

aslında dört raf vardı. büyükçe nesneler için yeterli idi.
ama benim nesnelerim için çok gereksiz boşluklar gözü rahatsız ediyordu.

epeyce bri zaman uzman görüşlerine başvuruldu. ve sonunda koçtaşta gördüğüm 1'er metrelik sonsuz vidaların bu iş için uygun iskelet yapıyı oluşturabileceğine karar verdim.
mevcut cam raflardan birer tane daha yani 4 adet daha kestirdim 4mmlik camdan. kenarlarını traşlattım.

 iki raf arasındaki boşluğu eşit ikiye bölecek uzunlukta 4'er adet sonsuz vida ölçüp kestim. sonsuz vida çapı 5mm olduğu için üzerinde cam taşımaya çok da müsait değildi. vidaların her iki ucuna silikon musluk contası taktım. sıkışarak girdiler. silikon contaları da biraz daha büyük metal pullara sıcak silikon ile yapıştırdım. pulların da üzerine kendinden yapışkanlı yumuşak kaydırmaz lastiklerden yapıştırdım. ayakların genişliği yeterli miktara erişti. ve sonuç:

silikon musluk contası yerine bazı yerlerde lastik musluk contası ya da metal somun da kullandığım oldu.
hepsinin de fonksiyonları eşit oldu.

böylece 8 raflı ikea vitrinim ya da showcase'im çok daha işlevsel oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder